Skip to main content

Jaká je ideální teplota pro spánek?

Zjistěte, jaká je nejlepší teplota pro spánek a proč je tak důležité regulovat teplotu v místnosti

Matka s dcerou si užívají ideální komfortní teplotu, kterou zajišťuje tepelné čerpadlo Daikin

Odborníci na spánek doporučují jako nejvhodnější teplotu pro spánek teplotu kolem 18,3 stupně Celsia. Pokud je ve vaší ložnici mnohem tepleji nebo chladněji, může vám to bránit v usínání a ovlivnit kvalitu vašeho odpočinku, když usnete.

Jak ovlivňuje teplota v místnosti váš spánek?

Abyste se mohli uvolnit a usnout, musíte se cítit pohodlně. Pokud je v místnosti příliš horko nebo příliš chladno, budete mít problém usnout. Teplota v místnosti má velký vliv na to, jak dobře se vám bude spát a jak se budete cítit ráno.

  • Když je příliš horko

Ideální teplota v ložnici je o něco nižší, než je příjemná teplota při probouzení. Je to proto, že naše tělo se večer před spaním cítí ospalé, když teplota našeho těla začíná klesat.

Abychom se začali cítit ospalí, musí naše tělesná teplota klesnout. Pokud je v místnosti, kde se nacházíte, příliš teplo a vaše tělesná teplota zůstává příliš vysoká, nedosáhnete této přirozené ospalosti, takže můžete mít potíže s usínáním.

Jakmile usnete, příliš teplá místnost vám může způsobit neklid a ovlivnit kvalitu spánku ve fázi REM, takže se probudíte unavení. Dobrý spánek je pro naše zdraví zásadní, protože je to doba, kdy naše tělo odpočívá, regeneruje a omlazuje se.

Děti jsou obzvláště citlivé na teplotu v místnosti a příliš teplá a suchá ložnice může vyvolat dýchací potíže nebo jiné dýchací problémy.

Starší lidé také častěji trpí v příliš teplé místnosti. Přehřátí v noci může u starších lidí přispět k vážným zdravotním problémům, jako je infarkt, mrtvice a astma.

  • Když je příliš chladno

Pokud je v pokoji příliš chladno, je také obtížnější usnout a spát. V usínání vám mohou bránit studené ruce a nohy, zatímco průvan vás může budit a rušit váš spánek.

  • Když je to správně

Pokud je v ložnici ideální teplota pro spánek kolem 18 stupňů Celsia, podporuje to tvorbu melatoninu v těle. Melatonin pomáhá nejen podporovat spánek, ale může také ovlivňovat stárnutí, hubnutí a naši náladu.

Teď už chápete, proč je tak důležité zajistit v místnostech správnou teplotu pro spánek.

Matka ukládá dceru do postele v dokonale klimatizovaném pokoji
Čtyřčlenná rodina si užívá dokonale klimatizovaný pokoj

Jak můžete měřit a regulovat teplotu v místnosti?

Existuje mnoho způsobů, jak regulovat teplotu v místnosti tak, aby byla ideální pro spánek. Aby v noci neunikalo příliš mnoho tepla, je dobré svůj dům řádně izolovat a zajistit proti průvanu.

Abyste se ujistili, že v místnostech není příliš horko na spaní, nastavte topení na časovač, který večer před spaním sníží teplotu. Ujistěte se, že máte několik lehkých vrstev lůžkovin, kterými se můžete během noci podle potřeby přikrývat nebo je odkládat.

Instalace tepelného čerpadla vzduch-vzduch (známého také jako reverzní klimatizační jednotka) je ideálním způsobem měření a regulace teploty v místnostech.

Tepelná čerpadla Daikin se ovládají pomocí snadno ovladatelné aplikace Onecta. Pomocí této aplikace můžete měnit teplotu, kontrolovat spotřebu energie a nastavovat teplotní harmonogramy.

To znamená, že můžete tepelné čerpadlo snadno nastavit tak, aby před spaním snížilo teplotu v místnosti na ideální teplotu pro spánek.

Stačí připojit tepelné čerpadlo vzduch-vzduch k domácí síti, stáhnout si aplikaci Onecta do mobilního telefonu a máte vše pod kontrolou, ať jste kdekoli. Je kompatibilní se všemi tepelnými čerpadly Daikin (systémy vytápění a chlazení), takže máte naprostou kontrolu nad prostředím ve vaší domácnosti.

Protože aplikaci Onecta lze aktivovat pomocí hlasového ovládání Alexa nebo Google Home, můžete mít při jejím používání také volné ruce.

Objevte naše tepelná čerpadla Daikin a užijte si lepší prostředí pro spánek