Skip to main content

Co je údržba tepelného čerpadla a proč ji potřebujete

Tepelná čerpadla by měla pravidelně procházet servisem, aby byl zajištěn jejich spolehlivý a efektivní provoz. Nyní je ideální čas, abyste prostřednictvím plánované servisní prohlídky připravili váš systém na zimní sezonu a snížili účty za energie i emise CO2.

Léto je pryč a chladnější období je oficiálně tady, ale než se usadíte na zimní měsíce, zbývá ještě jedna věc: připravit tepelné čerpadlo na zimu.

Poté, co se rozhodnete investovat do instalace tepelného čerpadla, je důležité o jednotku správně pečovat, aby byl zajištěn její spolehlivý provoz a dlouhá životnost. Před významnými změnami sezón (tzn. při přechodu z léta do zimy) se vždy doporučuje naplánovat jednoduchou údržbu a servisní prohlídku. Nikdo se určitě nechce probudit do chladného zimního rána a zjistit, že vytápění nefunguje. Pro rodiny s malými dětmi nebo pro starší členy domácnosti může být studený domov ještě nepříjemnější. Pokud však máte dopředu zajištěný servis, získáte možnost rychle řešit větší problémy a provádět úpravy bez dalších nepříjemností.

Co je servis a údržba tepelného čerpadla?

Plánovaná preventivní údržba vám pomůže zajistit, aby vaše tepelné čerpadlo pracovalo správným a efektivním způsobem, což vám pomůže snížit účty za energii i emise CO2 a zároveň udržet domov v teple bez ohledu na to, jak velká zima je venku.

  • Obvykle zahrnuje následující činnosti:
  • Čištění vzduchových výměníků tepla
  • Kontrola náplně chladiva
  • Kontrola uchycení a ložisek ventilátoru
  • Kontrola vibrací a odběru proudu kompresoru
  • Kontrola ohřívače vany na kondenzát a ohřívače kompresoru
  • Kontrola skleníkových plynů
  • Kontrola stavu tepelné izolace
  • Kontrola případného ucpání vodního výměníku tepla
  • Čištění vodních filtrů
  • Kontrola a dotažení šroubových spojů
  • Aktualizace softwaru
  • Kontrola chodu jednotky pomocí diagnostického programu
  • Kontrola a zkouška pojistných ventilů
  • Kontrola regulace a přesnosti měření snímačů teploty

Servisní technici, jako ti ze společnosti Daikin, přicházejí na prohlídku připraveni, aby se vyhnuli opakovaným návštěvám a dalším přerušením provozu. Poskytnou vám přehledné a podrobné zprávy o životním cyklu zařízení obsahující všechny budoucí požadavky, které je třeba s dostatečným předstihem zvážit.

Výhody plánované údržby

Pohodlí

  • Naplánujte si prohlídky dopředu a přizpůsobte je vlastnímu harmonogramu. Pomocí jasného servisního programu můžete efektivně rozvrhnout svůj čas i náklady.

Vyšší bezpečnost

  • Když vytápěcí jednotka delší dobu nefunguje optimálně, může představovat nebezpečí. Pravidelná údržba zajistí bezpečný provoz jednotky v souladu s místními předpisy a požadavky.

Snížení nákladů

  • Údržba bude vždy levnější než případné servisní zásahy. Preventivní údržba vám umožňuje plánovat dopředu, zejména díky našemu jasnému a transparentnímu modelu cenotvorby, který vám umožní rozvrhnout si náklady předem.

Dodržování zákonných předpisů

  • Můžete si být jisti, že údržba a servis vaší vytápěcí jednotky probíhá v souladu se všemi zákonnými předpisy a požadavky.

Jak zajistit plánovanou údržbu

Program údržby Daikin Cares nabízí 3 různé úrovně smluv o údržbě, které vyhoví všem vašim potřebám. Balíčky údržby jsou dostupné pro každého, kdo vlastní vytápěcí zařízení od společnosti Daikin.

Balíček F-Gas Care(Údržba s ohledem na skleníkové plyny) je inspekční služba, která kontroluje minimální požadavky na splnění současných právních předpisů a zajišťuje, aby vaše jednotka neměla vliv na globální oteplování.

Balíček Preventive Care(Preventivní údržba) je plně komplexní servis se všemi kontrolami systému, bezpečnostními kontrolami a emisními testy, který zajišťuje, aby váš systém pracoval efektivně a jeho nejnovější software byl přizpůsoben vašim potřebám.

Balíček Exclusive Care (Exkluzivní údržba) nabízí vše z balíčku preventivní péče a navíc obsahuje náhradní filtry, náhradní díly a chladivo, prodloužení záruky a v případě potřeby podporu do 24 hodin.

Stand by me

Nabídka servisních služeb společnosti Daikin obsahuje rovněž jedinečnou platformu Stand by Me. Díky programu Stand by Me mohou stávající zákazníci společnosti Daikin využívat prodlouženou záruku na jednotky i připomenutí údržby a servisu, takže mají neustále přehled o potřebě servisu a údržby.

Pokud ještě nejste zaregistrováni v programu Stand by Me, obraťte se na zástupce společnosti instalující zařízení Daikin a sdělte jim, že se chcete zaregistrovat.

Servisní oddělení společnosti Daikin se snaží vyvíjet inteligentní služby a řešení, která předčí vaše očekávání. Když naši odborníci provádějí za chladného počasí servis v rámci balíčku preventivní nebo exkluzivní údržby, chtějí zajistit, aby vaše vytápěcí jednotka poskytovala maximální výkon, takže zkontrolují celkovou integritu jednotky, nejdůležitější bezpečnostní funkce i jednotlivé komponenty. Plánovaná údržba je klíčem k zajištění kvality, účinnosti a bezchybného provozu nainstalované jednotky. Buďte připraveni na zimní sezonu – díky plánovanému servisu od společnosti Daikin snížíte účty za energie i emise CO2 a zajistíte tichý provoz jednotek.

Více informací o možných servisních prohlídkách najdete na adrese: https://www.daikin.cz/cs_cz/servisni-sluzby/proc-pravidelna-udrba.html

Nevíte, kde začít? 

Pomůžeme vám

Vyplňte formulář ještě dnes a jeden z našich odborníků se s vámi spojí, aby s vámi domluvil individuální konzultaci a probral, který systém vytápění, chlazení nebo ohřevu vody je pro váš dům a vaše potřeby nejvhodnější.

Případně se podívejte na naše Centrum řešení pro Domácnosti, kde najdete vše, co potřebujete vědět o vytápění, vytápění s klimatizací a tepelných čerpadlech.

Základní kontakty

Prohlédněte si náš virtuální showroom

Dotace a SVT kódy

Často kladené otázky

Partnerský portál

Prohlédněte si náš virtuální showroom

Často kladené otázky

Partnerský portál

Katalogy a ceníky