


Dnešní zákazníci, vtaženi do neochabujícího rytmu života 21. století, si opravdu cení příležitosti uvolnit napětí, zmírnit tempo a užít si terapii malého obchůdku. Toto hledání duševní pohody - a skutečnost, že zákazníci, kteří se cítí dobře, nakupují déle a utratí více - je něco, co si módní řetězec JBC již dlouho uvědomuje. Společnost JBC v minulých letech úzce spolupracovala s firmou Daikin při zajišťování správné úrovně řízení klimatu a komfortu ve všech svých obchodech.
Při své nepolevující snaze o ještě výraznější optimalizaci provozních nákladů spustila nedávno společnost JBC zkušební provoz, který navrhla společnost Daikin, a to tak, aby se vyhodnotily potenciální přínosy technologie variabilní teploty chladiva (VRT). Výsledky testu byly více než přesvědčivé.
„Vytvoření trvalého komfortního klimatu v obchodě je zásadní pro spokojenost a udržení zákazníků.“
- Gert Laeveren, JBC
Testování technologie VRT
Aby bylo možné přesně porovnat provozní náklady a úrovně komfortu technologie VRT, byly použity dvě identické venkovní jednotky Sky Air, z nichž každá byla připojena k jedinečnému systému kazetové jednotky Daikin s kruhovým výdechem.
Jeden systém pro testování využíval technologii VRT společnosti Daikin, která udržuje teplotu chladiva tak, aby odpovídala skutečné zátěži v místnosti, zatímco druhý systém neměl funkci VRT zapnutou. Aby byla zaručena stejná doba provozu a nastavení pro zajištění přesného srovnání, obě jednotky byly připojeny ke stejnému dálkovému ovladači se stejným nastavením pokojové teploty, rychlosti ventilátoru, průtoku vzduchu atd.
Obě venkovní jednotky Sky Air byly také připojeny k elektroměru, který přesně měřil jejich skutečnou spotřebu energie. Tyto údaje byly shromažďovány každou minutu dne, od června 2017 do května 2018. Hodnoty byly průběžně monitorovány a hlášeny dálkově pomocí cloudové služby Daikin.

Nižší náklady, vyšší komfort

Jednotka se zapnutou technologií VRT byla výrazně lepší, pokud jde o spotřebu energie a komfort, a to jak pro návštěvníky obchodu, tak pro jeho pracovníky.
Z hlediska energetické účinnosti systém VRT spotřeboval až o 21 % méně energie za mírných podmínek, přičemž roční zaznamenané úspory činily impozantních 14 %. Když toto číslo vynásobíte celkovým počtem obchodů JBC, získáte představu o tom, kolik může JBC ušetřit na svých provozních nákladech pomocí technologie VRT - nehledě na udržení komfortu zákazníků při jejich nakupování a také na přínos pro životní prostředí.
Více informací
-
JBC Vilvoorde Case study DEUEN18-031PDF | 1.19MB